Novinky

Propad cestovního ruchu na polovinu

Cestovní ruch v České republice byl v loňském roce silně zasažen pandemií Covid–19. Po slibném začátku roku přišlo zpomalení téměř na nulu, které se podařilo krátkodobě oživit v hlavní letní sezóně. Příjezdový cestovní ruch se v roce 2020 propadl o téměř 75 %, domácí cestovní ruch i přes velmi silnou hlavní sezónu poklesl o 28 %. Vyplývá to z dat Českého statistického úřadu (ČSÚ). Celkově se podle ČSÚ v roce 2020 ubytovalo v hotelech, penzionech a kempech v České republice o 11 milionů hostů méně než v roce 2019.

Podrobné informace a grafy, ohledně příjezdového a domácího CR jsou k dispozici zde.

CzechTourism projednal marketingový plán 2021 se zástupci regionů i oborových asociací

Akční plány zahraničních zastoupení CzechTourism a úprava rozpočtu na podporu domácího cestovního ruchu byly hlavním tématem lednových on-line workshopů, kterých se kromě zástupců agentury CzechTourism účastnili krajští koordinátoři, zástupci certifikovaných destinačních organizací, oborových asociací a ministerstva pro místní rozvoj.

Po zapracování připomínek, které vzešly z jednání, bude akční plán zveřejněn na internetových stránkách agentury CzechTourism.

Česká republika se představila na premiéře rakouského Virtuálního dne cestování

Česká republika se jako partnerská země, a především jako destinace, prezentovala na prvním virtuálním veletrhu Online-Reisetag (Virtuální den cestování). On-line veletrh určený pro širokou cestovatelskou veřejnost sledovalo živě na různých internetových platformách včetně YouTube přes šest tisíc Rakušanů. Další dva tisíce již navštívili internetové stránky s veletržními nabídkami.

Online-Reisetag se konal v termínu, na který byl původně plánovaný největší veletrh cestovního ruchu na rakouském trhu Ferienmesse, a jehož konání bylo kvůli epidemii koronaviru odloženo na květen.  

Českou republiku prezentovala v živém rozhovoru ředitelka zahraničního zastoupení státní agentury CzechTourism Yvette Polášek. Během živého přenosu byly také odvysílány spoty propagující Česko a na internetové stránce veletrhu prezentovali svoji nabídku partneři z pěti regionů České republiky (Praha, Jižní Čechy, Vysočina, Východní Morava a Plzeňský kraj). Jejich speciální veletržní nabídky jsou rakouským turistům dostupné on-line po dobu jednoho týdne.

Do konce ledna běží v Rakousku také kampaň agentury CzechTourism, která na sociálních sítích představuje jarní a letní turistické cíle ze všech regionů České republiky.